Najnowsza aktualizacja 30 kwietnia 2021
Pozycjonowanie stron internetowych – z czym to się je?
W kwietniu 2015 roku algorytm Google przeszedł dużą ilość zmian. Nawet teraz algorytm otrzymuje regularne aktualizacje w celu zapewnienia najlepszych możliwych wyników wyszukiwania. Google wprowadza zmiany w algorytmach swoich wyszukiwarek, co znacznie wpływa na pozycjonowanie stron internetowych. Przy tak dynamicznym tempie zmian, niezwykle istotnym jest nadążanie za trendami panującymi w algorytmach, gdy chcemy utrzymać pozycjonowane przez nas serwisy internetowe w korzystnym dla nich miejscu.
Podstawową zasadą, która dotyczy zarówno świata pozycjonowania, jak i prawdziwego życia jest trzymanie się maksymy “nie panikuj”. Ta zasada dotyczy większości rzeczy w internecie i warto z niej korzystać. Wszelkie chaotyczne ruchy podczas pozycjonowania stron https://www.wildmoose.pl/pozycjonowanie-stron/ mogą być potraktowane przez algorytmy google jako oszustwo, a ty będziesz wówczas o krok dalej od bycia ukaranym przez ów algorytm. Stawką jest wówczas kiepsko pozycjonująca się witryna internetowa.
Stworzony w ten sposób kontent może zniknąć w otchłani internetu, co będzie stanowiło całkiem spory problem w przypadku próby wykorzystania go jako reklamy. Zapoznaj się z poniższą listą działań, która umożliwi ci wykonanie samodzielnego pozycjonowania strony internetowej lub dowiedz się, w jaki sposób zlecić taki rodzaj pracy dla firmy, która zajmuje się pozycjonowanie profesjonalnie.
Odrobina historii
Zacznijmy od kilku faktów historycznych. Dają nam one obraz skali zadań, przed którymi stoimy. Jak wiemy, Google jest wynikiem współpracy dwóch wybitnie uzdolnionych studentów. Za stworzenie całego przedsięwzięcia odpowiadają Larry Page i Sergey Brin. Serwis wykonali w 1996 roku i zaprogramowali go na serwerach wyszukiwarki uniwersytetu Stanforda. Rok później przeglądarka stała się zbyt obciążająca dla serwerów uniwersyteckich. Została przeniesiona, a jej nazwa została zmieniona na znaną nam dzisiaj frazę Google.
Początkowo algorytm indeksujący treści był prosty i zawierał podstawowe informacje o witrynie internetowej, dlatego tez pozycjonowanie stron nie było burzliwym tematem. Przeglądarka zawierała wówczas tak naprawdę meta tagi, treści witryny i oczywiście samą listę wyszukiwanych witryn. Warto wiedzieć o tym, że to przede wszystkim trzeci czynnik odpowiada za jakość i wygodę przebierania między dostępnymi w sieci tematami.
Pierwsze z ulepszeń podczas modernizacji ówczesnego Google zawierało propozycję autorów polegającą na ocenie jakości linków prowadzących do strony na podstawie ich własnego systemu gradualnego pod nazwą PageRank. Algorytm Google w 1998 roku stał się na tyle dobrym narzędziem do pozycjonowania stron w internecie, że udało mu się trafić na top listę 100 najważniejszych stron w całym internecie. Od tego momentu możemy uznać, że rozpoczęła się hegemonia wyszukiwarki Google, która trwa aż do dzisiaj.
Jak pozycjonowanie stron przez google wygląda w dzisiejszych czasach?
Dzisiaj szacuje się, że algorytm indeksujący treść Google zawiera ponad 500 różnych czynników. Te czynniki mają różne wartości. Wykrywanie algorytmu nie jest możliwe, jednak jest ono stale analizowane i badane w celu zawężenia dokładności. Dzięki nieustannej kontroli efektów pracy algorytmu Google może dołożyć wszelkich starań, co do tego, aby każdego dnia usprawniać procesy pozycjonowania witryn za pośrednictwem ich przeglądarki. Jest to niezwykle istotne, ponieważ jest to jedną z najczęściej wybieranych przeglądarek na całym świecie. Nie możemy określić zbyt wielu dokładnych danych powiązanych z działaniem samego algorytmu, ponieważ jest on ściśle strzeżoną tajemnicą i jest kontrolowany przez poufnych pracowników firmy w celu zapewnienia najlepszych możliwych wyników wyszukiwania.
Często mówi się, że ludzie zajmujący się pozycjonowanie stron internetowych i pracownicy firmy Google odpowiedzialni za modyfikowanie algorytmu pozycjonującego są wrogami. Ci ostatni nieustannie atakują, podczas gdy Google broni się przed tymi atakami. Jakkolwiek będziemy nazywać ten proces, oczywiste jest, że w grę wchodzą pieniądze. Okazuje się, że bardzo często są to solidne stawki.
Z drugiej strony warto zwrócić uwagę na to, że sam Google pomaga właścicielom witryn poprawiać wyniki pozycjonowania. Lista działań, które mogą pomóc twojej witrynie, nie jest żadną tajemnicą, którą ludzie odpowiedzialni za algorytmy Google ukrywają przed świat. Jedynym sekretem jest sam kod źródłowy i sposób jego funkcjonowania. Oczywiście lista jest niezwykle obszerna i można uznać, że jest całkiem sporym wyzwaniem, gdy ktoś będzie chciał przymierzyć się do opanowania całej wiedzy, która wchodzi w skład optymalnego pozycjonowania stron https://www.wildmoose.pl/pozycjonowanie-stron-koszalin/ w algorytmie od Googla.
Jakie kluczowe działania należy wyszczególnić podczas pozycjonowania stron?
- Upewnij się, że korzystasz z odpowiedniej struktury nagłówków. W miarę możliwości zaczynaj od H1 i kontynuuj przez H2 i H3…
- Wpisz odpowiednie słowa kluczowe, które obrazują temat całej witryny
- Korzystaj z krótkich i treściwych opisów strony, jak i tytułów
- Najważniejszym krokiem jest stałe aktualizowanie swojej strony, aby algorytm Google nie zepchnął jej na niższą pozycję. Dodawaj regularnie nowe podstrony